برچسب اصالت کالا چیست؟

برچسب اصالت کالا چیست؟

برچسب اصالت کالا

حتما تا کنون اسم برچسب اصالت کالا به گوش شما خورده است. با بررسی جزئی و معنای لغوی این کلمه می توان متوجه شد، که این برچسب معیاری برای سنجش اصل بودن محصول شناخته می شود.

برچسب اصالت کالا چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که می دانید، امروزه با وجود گسترش کالا و اجناس فیک، و شباهت بالای این محصولات با نمونه های اصلی، بسیاری از خریداران هنگام خرید کالا با مشکلاتی اساسی رو به رو می شوند. در این مواقع است که لیبل اصالت به مشتری کمک می کند تا محصولی اصیل انتخاب و خریداری کند.

اجناس فیک را در هر دسته ای می توان مشاهده کرد. کیف و کفش، انواع لباس های زنانه و مردانه، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و… از جمله محصولاتی هستند که در برندهای معتبری تولید می شوند. بدیهی است قیمت این اجناس با توجه به برند و کیفیت آنها تقریبا بالا می باشد. اما محصولات فیک، محصولاتی هستند که فقط در ظاهر شبیه به محصول اصل هستند اما کیفیت آنها در درجه متوسط یا پایین تر از جنس اورجینال می باشد.

متاسفانه امروزه محصولات فیک، با دقت بسیار بالایی ساخته می شوند. شباهت ظاهری این محصولات با محصول اصل سبب شده تا افراد عادی نتوانند اصل یا فیک بودن جنس مورد نظر خود را تشخیص دهند. این مسئله در مورد کالاهایی که با سلامت انسان سر و کار دارند، اهمیت بیشتری دارد. شاید در موارد دیگر با خرید جنس تقلبی، تنها از لحاظ مالی دچار مشکل شوید اما در مورد محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی ممکن است خرید جنس تقلبی سلامت شما را دچار مشکل کند.

در این مواقع لیبل اصالت کالا، به فرد کمک می کند تا از اورجینال بودن محصول اطمینان حاصل کند. در واقع شما با بررسی برچسب اصالت کالای یک محصول، اطمینان پیدا می کنید که پول خود را صرف خرید جنسی اصیل و با کیفیت کرده اید.

 

برچسب اصالت کالا

نکاتی در مورد شکل ظاهری برچسب اصالت کالا

حال که با کاربرد برچسب اصالت آشنا شدیم، بهتر است با شکل ظاهری آن نیز آشنا شویم. لیبل اصالت یک برچسب ترکیبی از رنگ سفید و زرد است. روی این برچسب اطلاعات مهمی درج شده است. از جمله این اطلاعات می توان به شماره سامانه استعلام اصالت، شناسه محصول، کد رهگیری، تاریخ تولید و انقضای محصول، نام تولید کننده، نام وارد کننده و بارکد اصالت اشاره کرد.

نکته ای که هنگام خرید یک محصول باید مد نظر قرار دهید، این است که در درجه اول، بخش بارکد محصول مخدوش نشده باشد. این بارکد با یک لایه اسکرچ شده، پوشانده شده است تا فردی غیر از شما به آن دسترسی نداشته باشد. این بارکد ۱۶ رقمی است

همچنین لیبل اصالت دارای یک بارکد دو بعدی نیز می باشد. این بارکد مخصوص ناظران و بازرسانی است که از فرآیند فروش محصولات در یک مجموعه بازرسی می کنند. آنها می توانند با استفاده از این بارکد دو بعدی، به تمامی اطلاعات اصلی کالا اعم از تاریخ تولید، تاریخ انقضا، اصالت و… دسترسی پیدا کنند.

استعلام برچسب اصالت کالا

استعلام برچسب اصالت کالا

مزیت های درج لیبل اصالت روی محصول

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که

درج برچسب اصالت روی محصولات مختلف، می تواند چه مزیت هایی داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که وجود این برچسب نه تنها به اعتبار و ارزش کالا می افزاید، بلکه مزیت های متعددی نیز با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مهمترین مزیت های این برچسب اشاره می کنیم.

  1. بعضی از محصولاتی که ما خریداری می کنیم، به طور مستقیم با سلامتمان سر و کار دارند. لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله این محصولات به شمار می روند. در صورتی که شما از اصالت محصول آرایشی و بهداشتی مورد نظر خود مطمئن نباشید، ممکن است این محصول صدمات جبران ناپذیری به سلامتی شما وارد کند. بنابراین درج لیبل اصالت روی محصولات آرایشی و بهداشتی، می تواند تضمینی معتبر برای حفظ سلامت افراد در استفاده از محصول مورد نظر باشد.
  2. استفاده از برچسب اصالت روی کالاها و اجناس مختلف می تواند تا حد زیادی از قاچاق اجناس جلوگیری کند. همانطور که می دانید قاچاق اجناس و محصولات مختلف، این روزها باعث مورد ضرر واقع شدن بسیاری از تجارت های داخلی شده است. قاچاقچیان کالای بی کیفیت را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند و آن را بدون ضمانت معتبر و با قیمتی ارزان در دسترس مشتری قرار می دهند. اجناسی که دارای برچسب اصالت هستند، تمامی روندهای قانونی را طی کرده اند و کاملا با کیفیت می باشند.
  3. در صورت وجود برچسب اصالت روی یک محصول، شما از کیفیت و اصالت محصول مطمئن می شوید. بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت هزینه ای که برای خرید این محصول صرف می کنید، نخواهید داشت.

سیب سلامت یا برچسب اصالت؟ کدام یک اعتبار بیشتری دارد؟

شاید فکر کنید وجود سیب سلامت روی یک محصول، می تواند به راحتی سلامت آن را تضمین کند.

در این مورد باید بگوییم که وجود سیب سلامت روی یک محصول برای تایید سلامت آن کافی نیست. بلکه مهمترین نقش در تایید اصالت و سلامت محصول را لیبل اصالت کالا ایفا می کند.

در واقع برچسب های اصالت، نه تنها اصل و اورجینال بودن محصول را تایید می کنند بلکه معیاری برای تشخیص قانونی بودن محصول و تضمین سلامت آن نیز می باشند.

روش های استعلام برچسب اصالت کالا

روش های استعلام برچسب اصالت کالا

چگونه می توان اصالت کالا را استعلام کرد؟

برای استعلام اصالت کالا از طریق برچسب اصالت کار سختی پیش رو نخواهید داشت. شما می توانید از سه راه مختلف برای استعلام اصالت محصول خود اقدام کنید.

اولین راه که راه بسیار ساده ای می باشد، استفاده از سیستم بارکدخوان گوشی است. این سیستم بارکد روی برچسب را چک کرده و اصالت محصول ر به شما اطلاع می دهد.

راه دوم سامانه پیامکی یا اپراتور تلفنی می باشد. روی برچسب اصالت یک شماره تلفن و یک شماره سامانه پیامکی درج شده است. شما می توانید کد رقمی پنهان شده در زیر لایه اسکرچی را از طریق تلفن یا پیامک استعلام کنید.

آخرین راه نیز مراجعه به آدرس اینترنتی ttac.ir و وارد کردن کدهای درخواستی می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *